Primim copii la gradinita de la varsta de 2 ani

0722.648.885

aristokids2006@yahoo.com

Strada Lebedei nr.25

Sector 1, Bucuresti

07:30 - 19:00

Luni-Vineri

123 456 789

info@example.com

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

07:30 - 19:00

Monday to Friday

The child has one intuitive aim: self development

Sfaturi de nutritie pentru: Copilul tau de 3 anisori

Este foarte important pentru copil sa isi dezvolte o atitudine sanatoasa cand vine vorba de mancare de la o varsta frageda. In jurul varstei de 3 ani copii tind sa foloseasca mancatul (sau mai precis nemancatul) ca pe o sursa de sfidare. In  general (dar cu siguranta nu tot timpul) cu atitudinea corecta din partea parintilor acestia vor ajunge sa interactioneze mai bine, sa participe si chiar sa se bucure de mesele familiei. ​I

5 Sfaturi pentru Parinti:

  • Invatati sa ii acceptati preferintele puternice in privinta felurilor de mancare. Copilul la varsta de 3 ani poate sa fie entuziast in ceea ce priveste mancatul dar de asemenea poate avea preferinte foarte specifice in legatura cu ceea ce ii place sa manance. Unele dintre acestea ar putea varia de la o zi la alta, de exemplu copilul se va bucura de un un fel de mancare intr-o zi doar pentru a il impinge in ziua urmatoare. Ar putea cere un anumit tip de mancare cateva zile la rand pentru ca apoi sa spuna deodata ca nu ii mai place. Asa iritanta cum desigur este aceasta schimbare constanta de preferinte pentru parinti, ea este destul de comuna pentru toti copiii in jurul varstei de 3 ani. Este cel mai bine sa nu va enervati si sa continuati sa ii oferiti un “meniu variat” din care sa poata sa aleaga ce vrea sa manance.
  • Incurajati dar nu il fortati sa incerce noi tipuri de mancare. Oferiti copilului mici portii dintr-o noua mancare pe care sa o guste (“o portie de aventura”) impreuna cu alte mancaruri care ii plac deja. Nu va asteptati sa manance din start o portie intreaga dintr-o mancare pe care nu o cunoaste.
  • Oferiti variante nutritive la ficare masa.  Ca parinte este datoria ta sa te asiguri ca micutul de 3 ani are o gama larga de variante hranitoare la ficare masa. Dupa ce aceastea au fost asezate pe masa lasa copilul sa decida ce si cat vrea sa manance. Daca este foarte selectiv (de exemplu evita legumele) nu te descuraja sau simti frustrat. Continua sa ii oferi variante sanatoase pentru ca dezvoltarea unui gust pentru o anumita mancare poate sa necesite si 15-20 de expuneri. Acesta este si momentul cand este foarte important sa se seteze si obiceiurile din jurul mesei (ora , ritm de a manca etc)
  • Mesele pot fi simple dar foarte hranitoare. Tine minte, mesele la varsta aceasta nu trebuie sa fie complexe.  De fapt majoritatea copiilor de 3 ani prefera o preparare mai simpla. Daca ai doar cateva minute pentru a ii pregati o masa incearca sa incluzi surse de: proteine, cereale integrale, fructe, branzeturi si legume. De exemplu: un sandwhich de curcan cu morcovi fierti , un mar si un pahar cu lapte se prepara mai repede si este mult mai sanatos decat orice varianta de take-out.
  • Inchideti televizorul —in special in timpul meselor. Reclamele si desenele animate pot reprezenta o adevarata provocare pentru nutritia corecta a unui copil de 3 ani.  Copiii mici sunt usor influentati de reclame pentru mancaruri nesanatoase cum ar fi cerealele pline cu zahar, fast food sau dulciuri Cea mai buna metoda este sa instituiti “o ora de culcare a televizorului” in preajma meselor si a somnului, ascunzand toate device-urile sau puandu-le la incarcat pentru a doua zi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.